Iveco Daily – co nowego?

nowy dailak

Od czerwca w sprzedaży dostępny jest zupełnie nowy Iveco Daily. Można powiedzieć, że ten model jest nowy w 80%, bo ta część podzespołów została zmodyfikowana lub przeprojektowana.

Czy ten model sprawdzi się jako baza do kamperów? Przemawia za tym szereg argumentów, w tym oferta długich i szerokich wersji, które wręcz błagają o wykorzystanie go jako budynku rekreacyjnego.

Dobrze wygląda

Wygląd to kwestia gustu, ale Iveco Daily jest bardzo nowoczesny i dynamiczny. Ten projekt z pewnością przypadnie do gustu wielu osobom. Niski próg załadunku , wysoko zamontowane światła i większa powierzchnia przedniej szyby to cechy, które wpływają nie tylko na estetykę, ale także na praktyczne cechy nowego Iveco.

Wnętrze też wygląda całkiem nieźle. Tworzywa sztuczne są twarde, ale wydają się trwałe i odporne na zarysowania. Cały kokpit wraz z zegarami został bardzo ładnie zaprojektowany i przywodzi na myśl deski rozdzielcze samochodów osobowych. Jednym z przykładów funkcjonalności rodem z samochodów osobowych są pokrętła klimatyzacji z regulowanymi, srebrnymi felgami.

Dotykowy ekran umożliwia sterowanie nawigacją z mapami do samochodów dostawczych, ale także sterowanie radiem, odtwarzaczem MP3, Bluetoothem i kamerą cofania. Usytuowanie przycisków na kierownicy (która jest mniejsza niż w poprzednim modelu) jest bardzo wygodne.

Fotele zostały umieszczone niżej, a ich pozycja będzie przypominała w jakiś sposób pozycję za kierownicą samochodu osobowego. Same siedzenia kryją w sobie wiele niespodzianek – zarówno siedziska, jak i oparcia wyposażone są w dość duże schowki.

W kokpicie znajdziemy przycisk Eco, który pozwala przełączyć silnik w tryb EcoSwitch . Umożliwia oszczędną eksploatację jednostki napędowej poprzez ograniczenie maksymalnego momentu obrotowego, gdy samochód nie jest mocno obciążony. Wtedy też włącza się ogranicznik prędkości do 125 km/h.

Technicznie obiecujący

Nowe Iveco Daily jest dostępne od ręki z trzema rozstawami osi – 300 cm, 352 cm i 410 cm. Samochód oferowany jest w długościach od 504 do 750 cm . Maksymalna wysokość auta to 210 cm. Dopuszczalna masa brutto wynosi od 3,5 do 7 ton.

Można wybierać pomiędzy pojemnością silnika 2,3 litra lub 3 litry. Oprócz silników zasilanych olejem napędowym dostępne są również wersje zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG). W sumie do wyboru będzie aż 9 różnych odmian silników o mocy od 106 do 205 KM. Każdy silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów. Dostępna jest również zautomatyzowana skrzynia biegów Agile. Działa w dwóch trybach (do wyboru) – sekwencyjnym i automatycznym.

Iveco ma nowe zawieszenie , które dobrze radzi sobie z wybojami. Zaletą auta jest również stosunkowo mały promień skrętu.

Wszystkie te cechy sprawiają, że Daily może okazać się dość przyjaznym pojazdem na wyprawy campingowe. Domyślam się, że bardzo możliwe, że firmy caravaningowe wprowadzą kampery oparte na tym ciekawym modelu.

Dodaj komentarz