Grupa studentów uniwersytetu “Shivaji University Kolhapur” w Indiach pod opieką pracowników naukowych tej uczelni przeprowadziła eksperymentalne badanie wpływu pola magnetycznego wytworzonego za pomocą elektromagnesu na jonizację paliwa dostarczanego do silnika spalinowego. Celem było sprawdzenie efektów w postaci osiągów silnika oraz jego emisji.
Zewnętrzne pole magnetyczne ma spolaryzować paliwo, dzięki czemu cząstki węglowodorów zmienią orientację i zwiększą się w nich odległości pomiędzy atomami wodoru, co pozwoli im na lepszy dostęp do atomów tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej i dokładniejsze spalenie. Została również przytoczona obserwacja, że kiedy paliwo przechodzi przez pole magnetyczne, jego cząstki ulegają rozdrobnieniu, co doprowadza do lepszego wymieszania paliwa z powietrzem.
Dalej powołują się na odkrycia noblisty Hansa Dehmelta, który w 1989 r. wykazał, że elektron potrafi magazynować energię pod postacią własnego spinu. Kiedy dostarczy się mu niewielkie pole magnetyczne, dzięki powyższej zdolności absorbuje je i zmienia swoje właściwości. Ma to mieć wpływ na całą wieloatomową cząsteczkę, która się w ten specyficzny sposób “ładuje”.


Normalnie w paliwie wodór występuje w formie para-, jednak pod działaniem pola magnetycznego przechodzi w formę orto-, bardziej energetyczną.
Dzięki polepszonemu procesowi spalania komory spalania uwalniają się od nagaru (w tej formie odkładają się niedopalone cząstki węglowodorów), polepsza się ekonomika spalania, a w spalinach zmniejsza się ilość węglowodorów, tlenków azotu, tlenku węgla.
Elektromagnes
Aby osiągnąć powyższe efekty zbudowano elektromagnes. Zastosowano procesor, za pomocą którego można regulować częstotliwość pola elektromagnetycznego, którą ustalono w zakresie 1,5 kHz do 38 kHz. Dobór częstotliwości poprzez zgodność z częstotliwością rezonansową węglowodorów miał na celu doprowadzić do rozrywania wiązań wewnątrzcząsteczkowych.
Podano wprawdzie parametry elektryczne elektromagnesu, ale nijak z nich nie wynika jaką indukcję pola magnetycznego uzyskano oraz jak go ustawiono w stosunku do paliwa.

Silnik
Badano trzycylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik benzynowy Maruti 800 o pojemności 796 cc, mocy 27,6 KW przy 5000 obr. i momencie 56 NM przy 2500 obr.. Silnik był hamowany. Mierzono też inne parametry, jak zużycie paliwa, sprawność termiczną, objętościową, stosunek paliwa do powietrza itp. Mierzono także emisję substancji w spalinach.

Wyniki


Analiza spalin wykazała, że emisja HC obniżyła się średnio o 20%, a CO o 20,5%.
Szczegóły i więcej informacji w oryginalnym opracowaniu w jęz. angielskim poniżej.